.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دلم ازشهر هزار رنگ گرفته!
دیوارهای نازیبای شهرمن، پر شده از تصاویر «رتوش» شده آدمها! دیگرجایی خالی، برای نصب یک آگهی کوچک « قانون را رعایت کنید!» و « دیوارهای شهر را کثیف نکنید» نمانده، درختان، سنگ جدول ها، تندیسهای ...
دلم ازشهر هزار رنگ گرفته!

نقش ها و آدمها!

دیوارهای نازیبای شهرمن، پر شده از تصاویر «رتوش» شده آدمها! دیگرجایی خالی، برای نصب یک آگهی کوچک « قانون را رعایت کنید!» و « دیوارهای شهر را کثیف نکنید» نمانده، درختان، سنگ جدول ها، تندیسهای داخل میادین، تیرهای چراغ برق، و حتی آسفالت خیابان و سنگفرش های پیاده روها نیزپوشیده از اوراق «الوان» تبلیغاتی نامزدهای انتخابات شورای شهر می باشد.

نرخ سریشم کیلویی سیصد و پنجاه تومان به هزار و ششصد تومان و کاغذ بند بیست و دو هزارتومان، به چهل و دو هزار تومان می رسد، تا شاید عطش «مهم بودن» و «خلاء شخصیتی» عده ای قلیل پولدار و کاسبکار ازبین برود، و اما حتی بعضی ازاعضاء شورای شهر فعلی نیز که باید قانون را بدانند، همچون دیگرانی که برای اولین بارکاندیدا شده اند، پوسترهای تبلیغاتیشان درست در جاهایی نصب می شود که قانون منع کرده، و  بهرحال تبلیغات دیواری تمام شد، ایستادنهای سر چهاراهها تمام شد، چاپ تصاویر و نوشتن پارچه ها و بنرها تمام شد، میلیونها و میلیونها هزینه شد، و اینک شهر محصور در حصار هزاران رنگ، در انتظار شنبه است، که کارگران شهرداری، با هزینه شهرداری که حق همه مردم است، دیوارهای شهر را بحالت اول بازگردانند، شوراهای شهر «نظارت خانه ای کوچک» متعلق به عصرجدید است، و اما شیوه های تبلیغاتی رسیدن به صندلی های شورا، متعلق به عصر قدیم است.

بنا بر بعضی ازشواهد و مدارک، چند تن ازنامزدهای انتخابات شوراهای شهر، در شهر کوچک چهار صد و پنجاه هزار نفری یزد، بیش ازبیست میلیون تومان هزینه تبلیغات خود و کثیف کردن شهر کرده اند، و مگر رسیدن به این صندلی ها، و نشستن چهار ساله بر روی آن، چقدر درآمد و منفعت و حقوق دارد، که عده ای بدون توجه به نگاه مردم، اینگونه هزینه های گزاف و اسراف در مصرف کاغذ کرده اند؟!

شاید اگر آن چند تن قلیل، هزار تومانی و کتاب به مردم و رهگذران داده بودند، تاثیر تبلیغاتی آن بمراتب بیشتر بود، و اما آنها که کتاب می خوانند، اینگونه تبلیغ نمی کنند، و کتابخوان ها نیز، فریب رنگ و وعده را نمی خورند.

دلم ازشهر هزار رنگ گرفته، اینجا بسیاری ازتصاویر نقش بسته بر دیوارها، شباهتی به سیمای آدمهایی که تصویرشان را دوربین گرفته ندارند، تصاویر پوسترها و پلاکاردها، تولیدی و «دست پخت» عکاس ها و طراح هاست، و این بیانگر حقیقتی تلخ است، که بسیاری حتی، چهره خود را آنجور که هست، قبول و باور ندارند.

دلم ازشهر گم شده در رنگها گرفته! اینجا پشت این دیوارهای با پوستر منقش شده، هنوزهستند کودکانی که شب گرسنه می خوابند، و می خوانند و می نویسند «بابا آب داد» «بابا یک روز کار داشت».
و ای کاش که مردم بدانند، به چه کسانی و چرا باید رای دهند! و باور داریم، که مردم خوب می دانند.د
محمد رضا شوق الشعراء
استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع "شمال نیوز" مجاز می باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.243 seconds.